Selasa, 9 April 2013

berkomunikasi agar lebih intim

KOMUNIKASI BOLEH MENCABAHKAN PERASAAN SAYANG, APATAH LAGI BILA PERBUALAN ITU DISULAMI DENGAN KATA - KATA ROMANTIS

berkomunikasi adalah cara yang paling 'mudah" bg memastikan kebahgiaan rumah tangga yang dibina kekal dan juga cara terbaik untuk melengkapkan hari-hari bg setiap pasangan.
mengikut kajian, pasangan suami dan isteri pada  hari ini hanya berkomunikasi sbyk 20 hinnga 25 peratus sahaja dalam sehari, manakala baki 75 peratus mengunakan bahasa badan atau "faham-faham" antara mereka sendiri sahaja.

dalam perkara ini, pasangan perlu bijak menangani keadaan agar suasana rumah tangga mereka tidak terus suram tanpa berkomunikasi dua hala daripada kedua - dua pihak.Usah sesekali menyemarakkan komunikasi atau memulakanyer dengan rasa amarah dan dendam agar perbualan bertukar kepada kebencian dan kemarahan.

menurutnyer, seelok - elok komunikasi yang ingin dijalinkan oleh pasangan perlulah diungkap berdua dan tiada gangguan daripada anak-anak pada waktu itu.

1. Suami dan isteri boleh memanfaatkan cuti hujung minggu dengan melakukan aktiviti.

2. Suasana dikamar tidur lebih tenteram, lapang, tanpa gangguan dan anda boleh mengunakan keadaan ini di atas katil untuk berbicara dengan pasangan anda sebelum tidur.

biarpun sekejap, pastikan setiap minit yang digunakan memberi manfaat yang besar kepada diri anda berdua.

3.Habiskan waktu lewat malam ketika anda menghabiskan masa berdua menonton televisyen sehingga lewat malam.

4. Bawa anak beriadah pastikan anak - anak anda melakukan aktiviti mereka dan pada waktu itu anda berbual bersama pasangan.

5. ketika dalam perjalanan perbualan mesra dalam kalangan suami isteri boleh dimulakan ketika dalam perjalanan jauh ke kampung atau ketika suami menghantar isteri ke tempat kerja.


sumber : modeMega 9/4/13
picture : internet

Tiada ulasan:

Catat Ulasan