Rabu, 13 Februari 2013

keguguran yang tidak disangkakan




aku terima ape yg terjadi pada diriku..semua yang terjadi ada hikmah.tahun 2013 bagi ku tahun sakit la..awal tahun lagi aku dah mc panjang.nasib la kawan2 aku memahami keadaan aku..thanks korang...

hujung tahun  2012 dah dpt berita gembira dah.. rasa bestnyer nak masuk tahun 2013 sb aku akn menjadi seorang mummy,tp masuk jew tahun 2013 aku dpt berita buruk..kandungan aku yang hampir 2 bulan x menjadi..hati mmang sebak lah,setiap perkahwinan memmang mengarapkan cahaya mata kan????? nak xnak mmang aku kena cuci la kandungan tu..aku membuat keputusan cuci di HKL.

pada malam tu aku mnum air kelapa, org kata air kelapa boleh turunkan kandungan, x smpai satu jam aku minum aku mnangis kesakitan.pukul 2 pg suami aku  bawa pergi ke HKL sb aku dah x tahan sakit sampai hospital doktor bagi aku makan  ubat tahan sakit,mmang x lut la..kul 6 pg terus doktor masukan ubat lebih kurang dalam tgah hari la aku masuk bilik operation untuk cuci, sedar2 jew aku rasa sakit. 2 malam jgak la aku berada di wad besalin di HKL rasa serabut ouhhh kiri kanan depan belakang semuanyer ada BABBY

2 minngu HKL bg mc mcm biasa lah kena berpantang la..kali kedua nie mmang aku pantang betul2.nasib aku dapat mak mertua yg baik sgt2 jaga aku mgalahkan jaga anak sendiri tu...bersyukur sgt..tp aku duk smggu jelah.lepas smggu aku bilik umah sendri.time tu mengurut,mcm2 pantang melayu la aku lakukan..lepas 2 minggu jew aku rasa pelik pada diri aku,kenapa semakin banyak darah nie,lepas tu ada kuar daging plak,aku ambil keputusan g HKL utuk pemeriksaan selanjutnyer.. serabut jgak la dah lebih 24 hari dah x benti2 semakin byak plak.Jawapan HKL sangat best dia kata aku nie period..ermmmm suh dtg lagi seminggu plak, Mak mertua aku pun suh pergi ke Klinik Samuel di Jalan tun razak, scan2 ada sisa tertinggal lagi, doktor kata mmang aku kena cuci balik mmang x bole wat cara lain lagi..so kena lah D&C lagi..duit pun terbang la jawabnyerr,tp x pelah asal kan kesihatan ok..kali nie cuci aku terasa sakitnyerr...sedar2 jew aku menjerit kesakitan yelah x sampai sebulan aku kena buat 2 kali D&C

Tiada ulasan:

Catat Ulasan