Jumaat, 15 Februari 2013

suplemen semulajadi yang mudah dicari

MANGGA

Mangga bukan sahaja kaya dengan
vitamin C,
ia juga bertindak untuk mengekalkan kesihatan dan kecantikan kulit.Anda dapat mecegah peningkatan kadar kolesterol dengan mengambil buah ini.


KUACI

makanan ini mempunyai zat besi.Apabila anda kurang mengambil sumber zat besi, ia dapat meningkatkan kadar kolesterol dan mengehadkan kolesterol.untuk membantu tubuh mendapat khasiat zat besi, apa kata anda mulakan dengan mengambil kuaci tawar (tanpa perisa) jenis biji labu atau bunga.

KISMIS

makanlah kismis untuk mengurangkan paras kolesterol.pengambilan 400 kcal kalori kismis setiap hari dapat menurunkan kadar kolesterol dalam darah sebanyak lapan peratus





SOYA

kacang soya rendah kolestrol membantu mengelakan sakit kencing manis dan serangan jantung,ia kaya dengan 48% protein, lesitin, vitamin dan zat galian.mengamalkan kacang soya dapat menyusutkan lemak jahat dan meningkatkan kadar lemak baik dalam tubuh anda.

KACANG TANAH

Panganglah kacang tanah anda bersama kulitnya dan makan bagi mengelakan radikal bebas. kacang tanah mempunyai lemak yang sihat dan vitamin E. oleh itu amalkan lah makan kacang tanah untuk membantu menghindari penyakit jantung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan