Rabu, 20 Februari 2013

SUPLEMEN DALAM HARIAN KU

Obses terhadap makanan tambahan atau suplemen tanpa mengetahui maksud dan fungsi sebenarnyer untuk tubuh badan hanya akan membawa keburukan.so pilih la suplemen yang  terbaik  untuk diri anda.bg aku lah aku suka makan yang berasaskan sunnah nabi,setiap pagi aku akan ambil 2 sudu besar aloe berry,lepas makan pagi plak 2 biji pil binari pas balik keje 1 sudu jus delima dan sebelum tido 2 sudu besar jus kismis..yang aku paling suka makan aloe beery dan jus delima rasanyer sedap.yang lain tu kurang enak skit la..pil binari nie aku baru jew mkn pas keguguran,org ckp elok, yang aku paling malas nak mkn iaitu madu khyber la..rasa x sedap lgsung sb dah byk sgt campuran kan.kepada sesiapa yang membaca tu harap mencari suplemen yang original la..skarang mmang byk tiruan.




                                       
                                                           Aloe Vera Berry

Khasiat:
  •  Mengandungi Aloe Vera distabilkan 100% dan vitamin antipengoksida A & C yang boleh membantu membersihkan sistem gastrousus, menguatkan sistem imun, merangsang penyembuhan (pertumbuhan semula sel) dan mengurangkan keradangan. Ia juga bertindak sebagai bahantara yang amat baik untuk mengangkut nutrien yang terkandung dalam kranberi kepada sel-sel tubuh.
  •  Flavonoid Proanthocyanidin yang boleh membantu menghalang bakteria berbahaya daripada melekat pada dinding saluran kencing, oleh itu menolong mengekalkan saluran kencing yang sihat dan menstabilkan hormon.
  • Tahap vitamin A dan C yang tinggi serta pycnogenol, antioksida yang berguna untuk melindungi kolagen. Kolagen memainkan peranan penting bagi mengekalkan keanjalan kulit.






                                                              Pil Binari
Khasiat:


Untuk kesihatan dan kesegaran tubuh badan bagi wanita yang telah berkahwin.

Melancarkan peredaran haid dan mengurangkan sakit ketika haid.

Melegakan sakit perut dan sakit pinggang.

Megurangkan keputihan.

Membantu menyihatkan rahim wanita selepas bersalin.

                                               
                                             Pati Delima Pomegranate

  • Membantu Menstabilkan Paras Kolestrol terutama untuk yang menghadapi masalah berat badan
  • Membantu Merendahkan Tekanan Darah / hypertension. Sakit kepala akan berkurangan 2-3 jam selepas meminumnya.
  • Mengurangkan Berat Badan. Paling baik jika dibuat minuman dengan mencampurkan satu sudu besar jus delima
  • Mengurangkan Risiko Penyakit Kencing Manis. Amalan meminum minuman jus delima setiap pagi setelah bangun tidur dan sebelum tidur.
  • Melawan Kanser Payudara. Berkesan jika dibantu dengan pengambilan Biji Apricot. Ambil 7 biji apricot sehari dengan segelas minuman jus delima. 
  • Melawan Penyakit Jantung. Ini kerana keupayaannya untuk menstabilkan tekanan darah, paras kolestrol dan gula dalam darah.
  • Mengurangkan Batuk dan Asthma. Boleh dibuat seperti ubat batuk. Ia memberi kelegaan dengan cepat




                                                     Jus Kismis As-Syifa


Jus Kismis As- Syifa' mengandungi kismis, kurma madu, kurma nabi(ajwah), madu, habbatussauda, buah tiin, za'faran dan zaitun.
Sehingga kini Jus Kismis As-Syifa' telah banyak membantu mereka yang menghadapi masalah-masalah seperti asma, batuk yang berlarutan, tonsil, kencing manis, darah tinggi, insomnia, keletihan, anak2 yang degil dan sebagainya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan